A legtöbb iparághoz és vállalati funkcióhoz hasonlóan az emberi erőforrás menedzsment területén is számos alkalmazási lehetőséget kínál a mesterséges intelligencia, amelyekkel a HR szakemberek munkáját tehetjük egyszerűbbé, hatékonyabbá. Tágabb értelemben a vállalatoknál minden, a munkatársakkal kapcsolatos feladatban segíthet, olyan területeken is, amelyek ugyan nem napi szintű HR feladatok, de lényegesek mint például munkavédelem vagy a termelőüzemekben a munkaerő-tervezés.
Néhány hete a Budapest Institute of Banking (BIB) HR partnerei számára tartottunk e témában előadást. A program első része egy MI alapozó volt, ahol tisztáztuk, egyértelműsítettük a mesterséges intelligencia fogalmát, az MI-t a gyakorlatban megvalósító technológia – gépi tanulás és neurális hálók – lényegi működési elvét, a felhasználási lehetőségeket, és végül de nem utolsósorban kitértünk az MI technológiájának korlátaira, amelyeket az alkalmazások megtervezésénél figyelembe kell venni.
Ezt követően beszéltünk az MI alkalmazási lehetőségeiről a HR területén úgy, hogy néhány már jól működő alkalmazást, sikertörténetet hoztunk a nagyvilágból többek között arról, hogyan lehet hatékonyabban működő csapatokat összeállítani, hogyan csökkenthető a telefonos ügyfélszolgálatos kollégák munkaterhelése és az abból eredő stressz, vagy hogy nagyvállalatoknál a vezetők hogyan tudnak hatékonyabban kommunikálni a munkatársakkal.
Nagy örömünkre szolgál, hogy segíthettük az MI alkalmazási lehetőségeinek megértésében a BIB munkatársait.
A BIB-vel való együttműködésünk a tervek szerint tovább folytatódik: a tavasz folyamán egy MI bevezető tanfolyamot tartunk, amelyre a BIB honlapján lehet jelentkezni.
Ne maradjon le a mesterséges intelligencia legújabb megoldásairól!
Kérje blogértesítőnket, és legyen mindig naprakész korunk legfontosabb technológiájával kapcsolatban!