Gyula kollégánk „AI alapú ajánlórendszerek a gyakorlatban” címmel adott elő a Stylers Group és a BrainingHub rendezésében megtartott Protechtor előadás sorozaton 2021. szeptember 30-án.
Az ajánlómotor olyan rendszer, amely az adatok elemzése alapján termékeket, szolgáltatásokat, információkat javasol a felhasználóknak. Ettől függetlenül az ajánlás számos tényezőből, például a felhasználó előzményeiből és a hasonló felhasználók viselkedéséből is származhat.
Az ajánlórendszerek gyorsan a szolgáltatók és kereskedők hasznos eszközévé váltak, hogy az ügyfeleik termékválasztását segítse. Az információáradat és termék túlkínálat világában az ajánlómotor hatékony módot biztosít a vállalatok számára, hogy személyre szabott információkat és megoldásokat nyújtsanak a fogyasztóknak.
Egy ajánlómotor jelentősen növelheti a bevételeket, az átkattintási arányokat (CTR), a konverziókat és más kulcsfontosságú mérőszámokat. Pozitív hatással lehet a felhasználói élményre, ami magasabb ügyfél-elégedettséget és -megtartást eredményezhet.
Vegyük példaként a Netflixet. Ahelyett, hogy több ezer filmcím között kellene böngészni, a Netflix sokkal szűkebb választékot mutat be, amely valószínűleg tetszeni fog a nézőnek. Ez a képessége időt takarít meg és javítja a felhasználói élményt. Ezzel a funkcióval a Netflix alacsonyabb lemondási arányt ért el, amivel a vállalat évente mintegy egymilliárd dollárt takarított meg.
Bár az ajánlórendszereket már közel 20 éve használják az olyan vállalatok, mint az Amazon, az utóbbi néhány évben más iparágakban, például a pénzügyekben és az utazásban is elterjedt.
Ha mesterséges intelligencia (MI, AI) által megtámogatott ajánlórendszert akarunk használni a vállalatunkban a mindennapi gyakorlatban, akkor már nem feltétlenül kell magunknak a megfelelő AI technológiákat kutatnunk, illetve ilyen terméket fejlesztenünk, hanem platformok – keretrendszerek, de akár kész termékek közül is választhatunk. Ezeket az opciókat, azaz a „build or buy” skálát és a döntés szempontjait szeretnénk áttekinteni a korábban már tárgyalt ajánlórendszerek (recommendation engine) szempontjából, amelyek az e-commerce vállalatok (online szolgáltatások, webshopok) egyik legfontosabb eszközévé vált.
Az esemény során többek közt az alábbi kérdésekkel foglalkoztunk:
- Milyen szempontok alapján döntünk, hogy „vegyünk vagy építsünk” AI-alapú ajánlórendszert?
- Milyen segítséget kaphatunk a „külvilágtól” a technológiai megoldások kutatásától kezdve, a „dobozos” termékekig?
- Milyen technológiai kompetenciákkal kell rendelkeznünk és milyen eszközökre lesz szükségünk a különböző megközelítések és alkalmazások esetén?
AI alapú ajánlórendszerek a gyakorlatban:
Korábbi előadás: AI ajánlórendszerek típusai és megközelítései
A Protechtor rendezvény oldala ide kattintva érhető el.
Ne maradjon le a mesterséges intelligencia legújabb megoldásairól!
Kérje blogértesítőnket, és legyen mindig naprakész korunk legfontosabb technológiájával kapcsolatban!